Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2006 10:33 - когато общата култура не се отнася за общите площи
Автор: mucunkata Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4221 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Моя добра приятелка преди броени дни се върна от Япония . На въпроса кое и е направило най - силно впечатление  ми  каза:  чистотата . Сигурно много чистят , предположих аз .. ами не .. те просто пазят . Конкретния пример  беше , че навсякъде има места за пушене  и хората пушат само там , освен това всеки който пуши си носи нещо като кожен пепелник в който си прибира фасовете и после ги изхвърляна определеното за целта място . Уау , бях много впечатлена . Какво съзнание имат тези хора , каква култура .И се  замислих , защо и тук не  е така .Скоро бях на гости на приятелка , която живее в голям блок . Апартамента хубав , чист  , терасата остъклена , предполагам , че и другите  са такива . До тук добре , обаче направих грешката  да погледна от терасата към градинката пред блока .. и край с хубавото и чистото . Навсякъде имаше торбички с боклук , хартийки и какво ли още не . Попитах дали нямат контейнери за смет .. имаха си .. близо до блока . Оказа се че за моя изненада има хора които си изхвърлят боклука направо от терасите .. и хоп ето ти ги торбичките в храстите . Една жена , явно пенсионерка , имаща  свободно време и желание в продължение на месеци всеки ден подкастряла храстите , засяла цветенца , почиствала боклуците , ей така безвъзмездно , водена единствено от желанието да е чисто и красиво .
Много добре , бихте казали вие , браво на нея   . Някои хора благодарни за положените усилия дори и помагали , други я черпели доволни че пространствата около блока са толкова хубави .  Оказа се обаче , че има и други  хора , живеещи в блока , които за жалост май са мнозинство и които упорито продължават да си изхвърлят отпадъците в градинките , напук на всички усилия  на горе описаната жена , подигравйки се с труда и усилията й. Не мога да разбера... опитвам се но не .. нали и тези хора имат деца , които играят в градинките , нали и те самите всеки ден минават край тези боклуци , харесва ли им какво .. абе недоумявам . А най - странното е че никой не иска от тях  усилия , просто мъничко култура , мъничко съзнание да не се подиграват с труда на хората   за да стане поне едно място по - хубаво и по чисто . Може би трябва да има глоби за такива хора , сигурна съм че в Япония има и то големи . Може би съседите които видят нещо такова трябва да го снимат и да изпращат снимките с адреса и данните на нарущителя някъде и той да бъде глобен ... или просто да сложат снимката на таблото пред блока , пак дано му стане неудобно и да спре . Може би ... това са само идеи разбира се .. но простете ми .. толкова обичам да  е чисто и красиво , защо не са и другите така .



Тагове:   Общите,   общата,   отнася,


Гласувай:
0



1. mikela - Аз много обичам Япония и японската ...
08.12.2006 10:43
Аз много обичам Япония и японската култура...
цитирай
2. анонимен - А аз по примера на общинските кучета
08.12.2006 10:56
пускам акото на тротоара или ако има спрели коли там - на улицата!

:-D

Поздрави
цитирай
3. viki02 - Много дълго търсих отговор
08.12.2006 17:48
и мисля, че вече го имам. Ако държавата ми е враг, всички са ми враг. Ако накъдето и да се обърнеш виждаш неприятно отношение към теб...и ти отвръщаш, щот не си тъп да търпиш вечно.
Примерно, вървяла съм на 8 декември пеша с километри в ....СОФИЯ. Да се прибера след празненство. Изпари ми се всичкото удоволствие, че и студ, и рисковано! Сега БОйко БОрисов (все едно кой, да речем!) осигури транспорт за студентите!!! Цялата нощ! Ами това ми стопли душата. Някой и за нас да помисли, нищо , че всички политици с наши пари се тъпчат! Ами като ми стане топло и благодарно и аз ще отвърна! Има жест, на който да отвърна. ПОне 20% от хората ще отвърнат на жеста! ПРОСТО НЯМА ТАКИВА ЖЕСТОВЕ, ЗА ДА ОТВРЪЩАМЕ!!! Когато бях в Англия за нас се грижеха, не ми е родина, но ние отвръщахме на добрия жест! Друг е въпросът, че сме отгледали много небблагодарници, ще си ги търпим. Това лицемерие у нас е отдавна, има трайни следи! Трябва дълго да се правят жестове, за да се променим! Доооста са ни лъгали! Въпрос на възпитание, народопсихология. Или....КАКВОТО повикало, това се обадило! Важно е БОЛШИНСТВОТО! Кой и накъде го води!
цитирай
4. pill - ***
08.12.2006 21:16
Въпрос на култура и възпитание. Трудно се изкореняват навика, мързела и нее*ателността. Повечето хора, които си го позволяват, се извиняват с твърдението, че и другите го правят. За да се променят нещата, се иска добър пример и мисля, че социални програми биха помогнали. ЕВЕНТУАЛНО за бъдещото поколение.
цитирай
5. geo - Можеш да гледаш
21.04.2014 12:45
филма A life in Japan - има го по торентите със субтитри. Мисля, че ще ти помогне да разбереш донякъде тяхната култура и да разбереш, че външното далеч не винаги говори за вътрешното така, както си мислим. Те живеят в ужасен тоталитарен строй.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mucunkata
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1586881
Постинги: 16
Коментари: 323
Гласове: 123
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930